חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה להשקיע מוקדם

למה להשקיע מוקדם

תוכן עניינים

זמן קריאה 2 דקות

דף הבית » טיפים פיננסים » למה להשקיע מוקדם


"אני עובד קשה, תנו להינות מהכסף!" ,
"מספיק אני כל היום עם הילדים, אין מצב שאני לא יוצאת הערב עם חברות",
"לא נורא מקסימום ניקח הלוואה"

את המשפטים האלה אני יכול להכניס לקטגוריה של 'משפטים שנאמרו וחבל'.
אבל לא, לצערי אלו מחשבות ביחס לכסף שלנו. לא מעט אנשים רוצים לחיות על חשבון ההווה בלי לחשוב יותר מידי על העתיד. והאמת שאני יכול להבין, אבל זה עלול להיות מדרון חלקלק ולהוביל לאובדן שליטה על הכסף שאנחנו עובדים מאד קשה עבורו.

כלום מבינים שלחסוך זה חשוב, אבל לחסוך/ להשקיע כסף ככה סתם, זה מרגיש מעט סתמי. ובכן אני רוצה להציע 5 סיבות למה צריך, סליחה, למה חובה לחסוך ולהשקיע כסף.

אין לנו פריבילגיה שלא להשקיע כסף

יוקר מחיה הוא דבר שקל להתלונן עליו. אבל המחיה תמיד בעלייה. או במילה אחת 'אינפלציה'. אינפלציה היא לא מפלצת ולא דבר שצריך לפחד ממנו אבל כן לדעת שהיא מתרחשת. אינפלציה משמעותה – 'עליית מחירים' וזה מעיד על כלכלה בצמיחה (לאנשים יש כסף פנוי > ביקוש > היצע > עליית מחירים) קצב אינפלציה בריא נחשב 2%-3% בשנה. ולכן צריך להביא את זה בחשבון כשמתכוננים לעתיד או כשעושים תכנון פיננסי.

החיים עצמם

החיים מזמנים לנו כל מיני מקרים ובנוסף, אנחנו עוברים תחנות בחיינו אנחנו גם נדרשים להוציא סכומים לא קטנים בכלל (גנים, מחשב ללימודים, בר מצווה, בת מצווה, חתונה). אגב, זה גם יכול להיות גם סכום קטן, כמו למשל מעיל לחורף. אבל כמה תוציא משפחה בעלת 5 נפשות?
בקיצור הבנתם.

רצונות וחלומות

כדי להגשים את הרצונות שלנו רכב, חתונה, טיול בחו"ל ועוד..כנראה נצטרך סכומי כסף גבוהים. ולכן רצוי להתחיל ולתכנן כמה להשקיע והיכן על מנת להגשים את החלומות שלנו. כמובן שעלינו להיות זהירים ולתכנן נכון את הדרך בה נחסוך או נשקיע את הכסף עבור אותם רצונות. למשל, סמוך למימוש החלום שלנו נרצה לשים את הכסף באפיק סולידי שאין בו הרבה סיכון. שהרי אף אחד לא מעוניין להפסיד פתאום 10% בגלל משבר בשוק ההון בשנה לפני הנופש המשפחתי בחו"ל.

קרנות חירום ובלת"ם

מוצר חובה בכל בית. ואני מתכוון לכך. קרן חירום ובלת"ם שומרות עלינו ממצבים מאתגרים כלכלית שאינם בשליטתנו (פרק 3 בפודקאסט של ידע שווה כסף, מומלץ). ולכן אנחנו חייבים להתאמץ על מנת להגיע למצב שחסכנו כסף בצד לימים קשים. נכון שזה לא נוצץ אבל זה נותן לנו ביטחון ושקט בהשקעות שנעשה בעתיד.

אפקטיביות של ריבית דריבית

מכירים את זה שאתם נחשפים שאתם רואים ספורטאים אולימפיים בטלוויזיה ואומרים לעצמכם: "לו הייתי מתחיל בגיל צעיר יותר גם אני יכולתי להיות כמוהם".

אז זה אותו הדבר עם הכסף – להתחיל להשקיע בגיל צעיר שווה זהב.
אבל איך עושים את זה? ובכן זה פשוט ממה שזה נראה. נעשה זאת על ידי ניצול של הריבית דריבית בגיל צעיר.

ניקח למשל 2 מקרים:
שירה חיילת משוחררת בת 21 עובדת בתור מארחת במסעדה. ומשקיעה 500 ₪ בכל חודש מתוך המשכורת שלה במדד s&p500.
דוד בן 26 עובד בהייטק ומשקיע גם הוא 500 ₪ בכל חודש במדד s&p500.

שניהם משקיעים עד גיל 40, בתשואה שנתית של 7% ממוצע לשנה.
בגיל 40 לשירה יהיו 237,970 ₪

ובגיל 40 לדוד יהיו 143,907 ₪
מדובר על פער של כמעט 100 אלף ₪(!) וכל זה רק כי שירה התחילה 'רק' 5 שנים לפניו.

לא משנה באיזה מקצוע עובדים, מי שנותן לכסף שלו לעבוד יותר זמן, יעשה יותר כסף בגלל הריבית דריבית! מוזמנים לשחק עם המספרים במחשבון ריבית דריבית.
מי שיתחיל בגיל 21 ירוויח הרבה יותר מאדם שהתחיל בגיל 26. מי שרוצה להגיע לזהב צריך לתת לכסף שלו 'לעבוד' יותר זמן עבורו.

 

נכתב על ידי רון הברמן

***אין באמור לעיל המלצה לפעולות בניירות ערך ו/או בחירת מוצר פיננסי ו/או פנסיוני ו/או ביטוחי כזה או אחר, המידע הוא מידע לימודי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי עם בעל מקצוע***

Print Friendly, PDF & Email
שתפו את חבריכם😀
מאמרים לפי נושאים

חברי הקהילה שלנו
מקבלים הטבות בלעדיות ומיוחדות,
עדכונים וידע ששווה הרבה כסף!

מעל ל-220,000 איש לא טועים!

ריכזנו הטבות שוות במסחר עצמאי, הכל במקום אחד, לך רק נותר לבחור את ההטבה המתאימה ביותר עבורך