חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד להשתמש בפייסבוק למכירת מוצרים במסלול FBA

אמזון fba

תוכן עניינים

זמן קריאה 7 דקות

מודעות פייסבוק נמצאות בשימוש נרחב על ידי משווקים דיגיטליים, יזמים ובעלי מותגים כאחד, וזאת במטרה להניע תנועה ממוקדת למוצריהם ושירותיהם. עם 5 מיליארד המשתמשים הפעילים החודשיים של פייסבוק ואינסטגרם, קשה לוותר על ההזדמנות לשווק לקהל המסיבי הזה.

 

כאשר נעשה זאת נכון, הפעלת מודעות פייסבוק ואינסטגרם עבור העסק שלכם יכולה להגדיל את התנועה וההמרות בעוצמה וביעילות – במיוחד עבור מוצרי Amazon במסלול FBA.

בשילוב עם Amazon Attribution, תוכלו לקבל החלטות מושכלות על סמך נתונים להפעלת קמפיינים רווחיים, ובכך להגביר את דירוג המכירות שלכם באמזון.

נתחיל במדוע עליכם להשתמש במודעות פייסבוק לקידום מוצרי אמזון שלכם: 

אמזון מציעה לסוחריה כלי שיווק עוצמתיים להפליא החושפים את מוצריה למיליוני לקוחות פוטנציאליים. גם אם רק השקתם את המוצר שלכם היום, מודעות ממומנות יכולות להציג את המוצרים שלכם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של אמזון עוד לפני שאתם הולכים לישון.

אמנם השימוש במודעות ממומנות, מותגים ממומנים ואפיקי פרסום אחרים של אמזון הוא חשוב ביותר לצמיחתם ולהצלחתם של המוצרים שלכם, אך זו לא צריכה להיות הדרך היחידה שאתם משווקים את מוצרי אמזון שלכם.

 

על פי דו”ח מגמות הצרכנות של האתר ג’ונגל סקאוט, 31% מהצרכנים בארה”ב מתחילים לחפש מוצרים בפייסבוק, ועד 29% משתמשים בערוצי מדיה חברתית אחרים כמו YouTube, אינסטגרם ו- TikTok כדי למצוא מוצרים. 

פלטפורמות חברתיות הפכו למנועי חיפוש ולמכירות קמעונאיות בפני עצמן, מה שהופך את זה לחשוב ביותר עבור סוחרים אלקטרוניים ומותגים, לשמור על נוכחות שיווקית חזקה בפייסבוק.

פייסבוק

להפניית תנועה מפייסבוק לליסט באמזון יש יתרונות בהשוואה למודעות ממומנות באמזון עצמה:

תוכלו למקד לתחומי עניין ספציפיים ולקבוצות דמוגרפיות שיש להם סיכוי גבוה יותר לרכוש, כגון גיל, מיקום גיאוגרפי ורמת הכנסה.

אתם יכולים לאסוף נתוני לקוחות יקרים כגון כתובות דוא”ל (אמזון לא תמסור לכם מידע כזה בנוגע ללקוחות שלכם). יכולת הגעה לקהל גדול יותר שאולי לא יראה את המוצרים שלכם בעת קניות באמזון.

 

אתם יכולים לבדוק משתנים רבים ושונים כגון העתקת מודעות, קריאייטיבים של מודעות, סרטונים לעומת תמונות, קהלים שונים, סוגי מודעות שונות וכו’ במטרה לראות מה מייצר הכי הרבה המרות.

אתם יכולים לקשר מבקרים ישירות לליסט שלכם באמזון או לדף נחיתה כדי לאסוף את הדוא”ל שלהם תמורת קוד קופון.

 

רוב סוחרי אמזון אינם מעבירים תנועה חיצונית לרשימות אמזון שלהם. מה נותן לכם את היתרון התחרותי, מכיוון שחלק גדול מהמתחרים שלכם לא מפרסמים את המוצרים שלהם בפייסבוק.

איסוף כתובות דוא”ל של לקוחות הוא סיבה מספקת לפרסם באמצעות מודעות פייסבוק. בניית רשימת דוא”ל לעסק שלכם היא דרך מדהימה להגדיל קהל נאמן ודרך קלה להשיק מוצרים חדשים.

 

בעוד שרוב המשתמשים בפייסבוק לא בהכרח מחפשים או קונים מוצר ספציפי, אם הם ממוקדים נכון, מודעות הפייסבוק שלכם יכולות למשוך אותן בכל מקרה.

כיצד לשלוח תעבורה חיצונית לליסטים שלכם באמזון?

לפני שתעבירו תנועה כלשהי לליסט שלכם, בין אם ממודעות ממומנות ובין אם מתנועה חיצונית, עליכם לוודא שהרישומים שלכם מותאמים לחלוטין להמרות.

המשמעות היא ביצוע הפעולות הבאות:

  • שימוש תמונות באיכות גבוהה
  • תוכן ידידותי לקידום אתרים
  • בולטים להסברה ותיאורי מוצר יסודיים
  • תוכן A+ (אם רלוונטי)
  • 20 עד 30 ביקורות עם דירוג של 4 כוכבים לפחות

אם הליסט שלכם חדש לגמרי או שעדיין אין לכם תמונות, כדאי לכם להמתין עם הבאת תנועה חיצונית עד שתפתחו אותו יותר. ללא ליסט משכנע, יהיה מאתגר לשכנע לקוחות חדשים לקנות, זה יהיה  פשוט לזרוק כסף על המודעות וחבל.

שליחת תנועה ישירות לליסט שלכם באמזון 

כפי שצוין לעיל, רוב האנשים שגוללים את המסך בפייסבוק אינם שם בשביל לבצע קניות או שמעוניינים לבצע רכישה. הם שם כדי לראות מה חברים שלהם עושים יותר מהם או סתם כדי לבזבז זמן!

בשליחת משתמש פייסבוק ישירות לליסט באמזון, יש הרבה פחות סיכוי לגרום להמרות מאשר אם אותו אדם יחפש באופן פעיל את המוצר שלכם באמזון. זאת בשל כוונה נמוכה מלכתחילה לרכישה מתנועה, שקרתה     במקרה בה הוצגה המודעה שלכם בפייסבוק. אנו מתייחסים לתנועה זו כ”קרה”, כלומר הם אינם מוכנים לקנות. למרות שאדם הגולש באמזון עשוי לבצע רכישה ספציפית, הגולל בפייסבוק עדיין לא בהכרח במצב קניות.

 

הנה עוד סיבה מדוע לא תשלחו תנועה ישירות מפייסבוק לליסט באמזון: ככה לא תוכלו לעקוב אחר המרות שמתרחשות.

כדי לעודד רכישות, לאסוף נתוני לקוחות חיוניים ולעקוב אחר המרות, תרצו לשלוח תעבורת פייסבוק קרה לדף נחיתה לפני שתשלחו אותם לליסט שלכם באמזון.

ישנם יתרונות רבים לאגירת מידע, אבל סיבה מספר אחת מדוע עליכם להעביר את תנועת הפייסבוק לדף נחיתה במקום ישירות לאמזון היא איסוף מיילים של לקוחות. מיילים הם אחד מנכסי השיווק היקרים ביותר שלכם כבעלים של עסק למסחר אלקטרוני.

דף נחיתה הוא אתר עצמאי בעל עמוד יחיד המשמש ללכידת לידים ומספק למבקר מידע נוסף על המוצר שאתם מוכרים. בסופו של דבר, זה המקום בו המבקר “ינחת” לאחר לחיצה על מודעת הפייסבוק שלכם.

כיצד להשתמש במודעות פייסבוק עבור אמזון FBA

שליחת תנועה לדף נחיתה לפני שהם רואים את הליסט שלכם באמזון לא רק מאפשרת לכם לאסוף מיילים של לקוחות, היא גם “מחממת” את התנועה ומסננת את רוב האנשים שאין להם כוונה לרכוש. תוכלו גם לאסוף את נתוני התנהגות הלקוחות, החשובים ביותר כדי לייעל את המודעות העתידיות.

לשם כך נכנס לפעולה הפיקסל של פייסבוק. הפיקסל הוא קוד שפותח על ידי פייסבוק ויוצר נתונים על האופן שבו מבקרים מתקשרים עם עמוד הנחיתה שלכם. האם מבקר ביצע פעולה באתר שלכם? כשעזבו את דף הנחיתה שלכם, לאן הם נעלמו? נתוני פיקסל יכולים לומר לכם כל זאת.

על ידי יצירת הזדמנות לאיסוף נתוני פיקסל, אתם יכולים לקבוע אילו מבקרים המירו למכירות – ולבנות מודעות מיקוד מחדש (רימרקטינג)  לאלו שלא עשו זאת.

 

כאשר לקוח פוטנציאלי מגיע לדף הנחיתה שלכם, הגיע הזמן שלכם לשתף מידע נוסף על המוצר שלכם, באמצעות אינפוגרפיקה, תמונות איכותיות ואפילו וידאו. ספקו להם ערך לפני שתשלחו אותם ישירות לליסט, וסביר יותר שאז תתבצע המרה והם ירכשו את המוצר.

כדי לתמרץ רכישה נוספת, תוכלו להציע למבקרים קוד הנחה חד פעמי לשימוש בקופה בתמורה לכתובת הדוא”ל שלהם.

 

חימום התעבורה שלכם בדף נחיתה מגנה גם על יחס ההמרה שלכם באמזון, מה שמשפיע על דירוג המוצר שלכם. אם תשלחו תעבורה ישירות לליסט שלכם והיא מיד תגרום לכם ל”לחוץ”, יחס ההמרה שלכם עשוי לרדת.

עם זאת, אם הלקוח מחליט לא לקנות בדף הנחיתה תחילה, אין בעיה – הוא יכול לצאת החוצה מבלי לבקר בליסט שלכם באמזון ולהשפיע על שיעור ההמרות שלכם.

אם מישהו נתן לכם את הדוא”ל שלו אך בסופו של דבר לא ביצע המרה באותו יום, עדיין תוכל לשווק לו שוב בעתיד. זו הסיבה שחשוב כל כך לאסוף כתובות דוא”ל.

יש לקוות ששכנענו אתכם להקים עד עכשיו דף נחיתה. ומה שעוד כדאי לכם לדעת שדפי נחיתה קל מאוד להקים.

 

ישנם מגוון אתרים לבחירה בבניית דף הנחיתה שלכם. רבים מציעים תבניות גרור ושחרר לעיצוב אתר קל. האפשרויות כוללות את Squarespace, Mailchimp ו- Hubspot. אל תשכחו לכלול בדף שאתם בונים כפתור “זמין באמזון”, מידע מפורט על מוצרים וביקורת לקוחות זוהרת.

יש לזכור כלל הזהב של הפעלת דף נחיתה: קבלו את המייל של הלקוח! כאשר מבקר לוחץ על כניסה לכתבה מסויימת הפעולה הזאת תפעיל אוטומטית חלון קופץ המבקש את פרטי יצירת הקשר שלו.

כיצד להגדיר את מודעות הפייסבוק שלכם עבור אמזון FBA

בחלק זה נתעמק בכיצד להגדיר את חשבון מודעות הפייסבוק שלכם, כיצד לבחור וליצור את סוג המודעה הנכון עבור המוצר שלכם וכיצד להגדיר את קהל היעד שלכם.

שלב 1: צרו דף פייסבוק לעסק שלכם

כדי להפעיל את המודעות שלכם, יהיה עליכם ליצור דף עסקי ייעודי בפייסבוק. זהו הדף שהתנועה שלכם תראה ברגע שהמודעה שלכם תוצג, ותוכלו להתאים אותה לחלוטין למותג שלכם.

 

העמוד העסקי שלכם הוא מקום מצוין לגדל קהל, ליידע את הלקוחות על מוצרים או מבצעים חדשים ועוד. החשוב מכל, יצירת הדף עצמו היא חינמית.

אנו מציעים להשתמש בדף שלכם כדי לבנות אמינות למותג שלכם. מלאו אותו במידע אודות החברה שלכם, המוצרים שלכם, והוסיפו תמונות. זה יאפשר למבקרים לדעת שאתם מותג אמיתי עם מוצרים באיכות גבוהה.

אם מישהו נתקל בדף שלכם ואין בו כלום, הוא עלול להתבלבל ולתהות אם אתם מנהלים חברה לגיטימית.

שלב 2: צרו את המודעה שלכם

לאחר יצירת ומילוי הדף העסקי שלכם, תוכלו להתחיל בהקמת מסעות הפרסום. בדף העסקי שלכם, תראו תפריט בצד שמאל. בחרו ‘מרכז מודעות’. לאחר מכן לחצו על ‘צור מודעה’. אם עדיין לא עשיתם זאת, יהיה עליכם ליצור את חשבון המודעה שלכם ולהוסיף פרטי חיוב (כגון מספר כרטיס אשראי) כדי לשלם עבור המודעות.

בשלב הבא תצטרכו לבחור יעד מסע פרסום עבור המודעה שלכם.

 

המטרה שלכם מסייעת לפייסבוק לבצע אופטימיזציה של המודעות שלכם, כך שיוצגו בפני האנשים הנכונים. מכיוון שאתם רוצים שהמודעות שלכם ישכנעו את הלקוחות לרכוש את המוצרים שלכם, בחרו באפשרות “המרות”. כדאי להדגיש בנקודה הזאת כי אתם יכולים לבדוק יעדים שונים כדי לראות מה הכי מתאים למוצרים שלכם.

הוסיפו שם מסע פרסום ולחצו על “הבא”.

בעמוד הבא תגדירו את התקציב היומי ואת לוח הזמנים שלכם, ותבחרו למי ולמה למקד את מסע הפרסום שלכם. 

שלב 3: מקדו את תחומי העניין הספציפיים של הקהל שלכם

זהו החלק החשוב ביותר בקמפיין שלכם. אסטרטגיית המיקוד שלכם קובעת מי יראה את המודעות שלכם, אז הקפידו לקחת את הזמן ובאמת לחדד מי צריך להיכלל בקהל היעד שלכם.

נסו להפוך את קהל היעד שלכם לספציפי ככל האפשר. יציקת רשת רחבה עשויה להיות לא יעילה כל כך – סביר שתבזבזו כסף על אנשים שלא סביר שיביאו המרות בסופו של דבר.

למנהל המודעות בפייסבוק יש קטע שנקרא “מיקוד מפורט” שבו אתם יכולים לבחור תחומי עניין ספציפיים שהקהל שלכם עשוי ליהנות מהם. דוגמאות לתחומי עניין כוללים תחביבים, בידור מועדף, תוכניות טלוויזיה, סרטים, שחקנים, אנשים, מקצועות, עסקים, קניות, כושר וכו’.

טיפ: הקפדו לכלול את “Amazon.com” כאחד מהאינטרסים שלכם בכדי ללכוד לקוחות קיימים של אמזון.

 

הוסיפו תחומי עניין רבים ככל שתוכלו למצוא בכדי לעזור לצמצם את הקהל שלכם. אתם יכולים כמובן לבדוק תחומי עניין שונים ולראות אילו מתפקדים בצורה הטובה ביותר.

כאן גם תוכלו לבחור את גיל היעד, מין, שפה ומיקום.

שלב 4: הגדירו את הקריאייטיב המודעה שלכם

כעת, לאחר שקבעתם את התקציב ובחרתם את קהל היעד שלכם, תוכלו להיות יצירתיים!

ראשית, תבחרו את דף הפייסבוק שלכם כדף שיציג את המודעה.

לאחר מכן, תחליטו כיצד תרצו לבנות את המודעה שלכם. אתם יכולים לבחור בין תמונה או סרטון יחיד או קרוסלה (קבוצה של שתי תמונות או יותר לגלול).

 

בקטע “קריאייטיב מודעה”, תוכלו להעלות את התמונות או הסרטונים שלכם ולמלא את תוכן המודעה (הטקסט של המודעה שלכם). וודאו שהתוכן שלכם מרתק, קצר ולעניין – תנו מספיק מידע כדי למשוך מישהו פנימה.

לאחר מכן, הגדירו לאן אתם רוצים שהתנועה שלכם תעבור. אם שולחים תנועה לדף נחיתה, הזינו כתובת אתר שם. אם אתם שולחים תנועה ישירות לליסט שלכם באמזון, הזינו את כתובת האתר שלכם.

לאחר שהכל התמלא ומוכן לצאת לדרך, לחצו על “פרסם”. המודעה שלכם מוכנה כעת לעלות לאוויר! אתם רק צריכים לחכות קצת עד שפייסבוק תאשר את המודעה שלכם. זה קורה בדרך כלל תוך שעה.

לבסוף: A / B טסטים – בידקו את מודעות הפייסבוק שלכם

במהלך הימים הראשונים לאחר השקת המודעה שלכם, עליכם להתחיל לבדוק את ביצועיה מדי יום. בדרך זו תוכלו לעקוב אחר יעילותה ולבצע שינויים נדרשים מוקדם. אתם לא רוצים לבזבז כסף מיותר על מסע פרסום שאינו מניב תוצאות.

אם אתם רשומים כמותג באמזון, תהיה לכם גישה לכלי שנקרא אמזון ייחוס. זה מאפשר לכם לעקוב אחר התנועה החיצונית שמבקרת את הליסט שלכם באמזון.

 

דבר נחמד בשימוש במודעות פייסבוק אם אתם סוחרים במסלול FBA של אמזון הוא שאתם יכולים לבדוק כמה וריאציות של המודעה שתרצו. בכך תוכלו לקבוע מה עובד עם הקהל שלכם ולעודד המרות רבות יותר. מומלץ להגדיר את אותה המודעה הראשונית, אך עם תמונות או סרטונים שונים. לאחר מכן נסו להתאים את תחומי העניין או את מאפייני הקהל.

שליטה במודעות פייסבוק זה דבר שלוקח זמן, תרגול וסבלנות. אם אינכם בטוחים ביכולת שלכם להפעיל קמפיין מודעות פייסבוק בעצמכם, מישהו אחר יכול לנהל אותו עבורכם. יש לא מעט סוכנויות ופרילנסרים מוכשרים רבים בעלי כישורי מתאימים בתחום הזה.

מילים אחרונות 

הפעלת מודעות פייסבוק יכולה להיות קשה בתחילה. אבל לאחר ניסוי וטעייה, אתם תראו עד כמה יעילה יכולה להיות שליחה של תנועה חיצונית לתוך אמזון. אל תשכחו לבדוק את הביצועים שלכם לעתים קרובות כדי שתוכלו להמשיך ולשפר ולבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלכם.

ואדים סטפנוב, סוחר באמזון 8 שנים ומייסד קהילת “האמזונים”

Print Friendly, PDF & Email
שתפו את חבריכם😀

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ריכזנו הטבות שוות במסחר עצמאי, הכל במקום אחד, לך רק נותר לבחור את ההטבה המתאימה ביותר עבורך